Help Yourself

Jag jobbar på, jag gör verkligen det.

Det som jag i dag lyckats pricka av på min digra att-göra-lista är:

  • Arbetat och gjort det mesta jag hade tänkt trots några möten
  • Fått tag i folk på Ikea och korrigerat felaktigheterna i köksordern, när man väl kommer fram är deras telefonsupport suverän
  • Beställt kaklet till köket
  • Suttit i möte med bostadsrättsföreningens styrelse i flera timmar
  • Fått kontakt med ‘min’ hantverkare vilket gav svar på några frågor men också avtal om att vi ska höras i morgon och gå igenom kvarvarande frågor

Jag är ganska nöjd med det.

Speciellt om man tar i beaktande att det kändes som om jag inte sov en blund i natt.

Det var alldeles för många tankar som störde; arbetsproblem som måste lösas och så alla renoveringsbeslut.

Ibland är det verkligen extra jobbigt att inte ha någon att diskutera såna här saker med.

Min kollega och jag har ju pratat mycket om den här typen av beslut och besökt byggvaruhus tillsammans, men just nu har vi båda alldeles för mycket att göra på jobbet och privat.

Alltså måste jag hjälpa mig själv att fatta alla svåra beslut och då blir det svårt att sova.

Förhoppningsvis får jag ändå göra det i natt för i morgon blir det heldagsmöte via video och det kräver en hel del energi.

5 thoughts on “Help Yourself

  1. visst är det jobbigt med att inte ha nån att bolla tankar kring renoveringen med. har förstått det för jag har kamrater och bekanta som gjort allt själv, och våndats. jag har som tur är min käre make. jag får en idé och han bekräftar den, hihihi….

    här i bonnstan måste man kontraktera byggare typ ett halvår i förväg, så man har gott om tid att fixa all inredning. men nu verkar det lösa sig för dig. hoppas nu allt går bra. och att du snart har ett fräsch kök och vardagsrum att njuta i. tänk, till våren är det klart!

  2. Fast jag kan avundas dig lite att inte behöva kompromissa med nån.😉 Videokonferens avundas jag dig däremot inte, haha!
    Kram!

  3. Fraidi – Tufft och lite tråkigt.🙂
    Tess – Det är väl det där med att få bestämma själv som är fördelen förstås.🙂
    Bella – Det är fortfarande några bitar som inte vill falla på plats men hoppas fortfarande att det ska ordna sig.🙂
    Morelia – Nej, videokonferenser är inte det roligaste precis.🙂 Kram!

Kommentera

