I Like To Move It

Rubriken är ljug.

Jag är inte alls särskilt förtjust att flytta på grejer.

Men de högre makterna tycks tro det.

För som om det inte vore nog med att jag håller på att packa ihop och flytta på saker här hemma så flyttar vi även på kontoret.

Så i dag har jag rensat, packat ner saker och burit även på jobbet.

Där blev jag iallafall färdig redan i dag och alla mina saker finns nu vid ett splitter nytt skrivbord på tredje våningen.

Förut satt jag på andra våningen och jag inte bara kommer upp mig här i världen jag har fått en riktigt, riktigt bra plats också.

I övrigt känner jag mig stressad, inte bara för att jag förlorat nästan en hel arbetsdag utan för att det är galet mycket som måste göras den här veckan.

Inte bara arbetsuppgifter och miljoner (en liten överdrift, men många) möten, det är möte med bostadsrättsföreningens styrelse, jag måste ringa Ikeas kundtjänst, helst åka till Ikea också, åka och beställa kakel till köket, bestämma mig för vad jag ska ha för bänkskiva i köket och ringa biljarder (ytterligare en liten överdrift, men många) telefonsamtal relaterade till renoveringen, packa färdigt här hemma, lägga ut saker som bortskänkes på Blocket, bestämma vad jag behöver ha med mig till mamma och pappa i form av kläder och annat och besiktiga bilen.

Så jag får allt se till att ‘move it‘ den här veckan.

Och gilla det.

3 thoughts on “I Like To Move It

  1. Bänkskiva ja… Här blir det nog antingen svart granit eller en extra tjock i valnöt. Men det är ju högst teoretiska frågeställningar än, vi får ju aldrig tummen ur…

  2. Tant Augusta – Fast att börja fundera på olika lösningar är en bra början, till slut blir man så sugen att man bara måste göra slag i saken. Eller så var det för mig iallafall. Fast nu har jag megaångest när det verkligen ska sätta igång.😮
    Åsa – Vad hette det sa du?😉

Kommentera

