Upside Down

Jag är så trött!

Jag vet inte hur jag ska kunna beskriva exakt hur trött jag är men det faktum att jag länge stod och väntade på en hiss som redan var på plats — och det finns ett fönster som tydligt visade att så var fallet — kanske är en ledtråd.

Hela helgen har ägnats åt förberedelser inför renoveringen inklusive ett besök på Ikea.

Att det inte är tillrådligt att besöka Ikea en lördag, inte ens helgen innan lön, visste jag redan men att det skulle vara så krångligt och tidsödande att beställa ett kök man redan tillbringat timmar att planera med en rådgivare…

Och som redan fanns specificerat i detalj, med plocklista, inför en förbesiktning…

Det visste jag inte.

Men för att göra en lång historia lite kortare så är nu, tack vare hjälp från min bror, min brorsdotter Linnea och mamma och pappa, köket beställt och betalt samt nya bokhyllor monterade och på plats.

Och flera andra hyllor är i princip tömda och dess innehåll inflyttat i de nya hyllorna, kassar och kartonger.

Åtskilligt återstår att göras innan nästa måndag och jag oroar mig för hur jag ska hinna allt men ännu mer för var jag ska få plats med allt.

Men just nu tvättar jag.

Det är nästan det svåraste, att försöka leva ett normalt liv trots att mitt hem är upp-och nedvänt, nedmonterat och ihoppackat i de två sovrummen.

Jag håller fast vid tanken att det kommer att ha varit värt det när allt är klart.

Kommentera

