She works hard for the money

Puh, vilken vecka!

Jag gillar ju egentligen när det är mycket att göra på jobbet.

Speciellt när det är ett element av nyskapande inblandat som det är nu för mig.

Men kombinationen av mycket på jobbet, kyla, vintermörkret och allt jag borde göra inför renoveringen är inte helt lyckad.

Jag har inte alls kommit igång att göra det jag borde ordna här hemma.

Och jag äter alldeles för mycket och inte är det några nyttiga saker jag stoppar i mig heller.

Men nu är det bekräftat att hantverkaren vill in redan nästa måndag.

Så nu är det bråttom.

Förhoppningsvis kan min bror följa med mig till Ikea i morgon så att jag kan köpa och få hem några bokhyllor jag behöver för att få en logisk startpunkt till tömningen av vardagsrum och kök.

Nästa vecka blir knappast lugnare på jobbet, tvärtom, så jag måste anamma all energi jag kan och se till att jag verkligen tar tag i det här på kvällarna och inte arbetar eller kollapsar i soffan.

Ibland skulle det passa bättre med ett jobb som verkligen var begränsat till 9-5 eller så.

Å andra sidan skulle jag väl inte ha råd att renovera om jag inte hade det jobb jag har.

Och jag är verkligen glad åt den här renoveringen, det ska bli så spännande att se om det verkligen kommer att bli som jag föreställer mig det i mitt huvud.

2 thoughts on “She works hard for the money

  1. jisses! du ska alltså göra både kök och vardagsrum samtidigt!?! det låter urjobbigt. jag försöker lösa logistiken för kökets tömning inför vår renovering. och då kommer det att hamna i vardagsrummet! där redan det nya köket finns! men du kanske har ett stort tomt förråd?

Kommentera

