Just nu

Just nu har jag precis stängt ner min jobbdator.

Just nu har jag ont i ögonen och nacken.

Just nu tänker jag att det här med att sitta och jobba i soffan inte är någon bra idé på grund av dålig arbetsställning och belysning.

Just nu tänker jag att jag inte kan låta det här med att arbeta hela kvällen bli någon vana.

Just nu inser jag att det där konstiga nagellacket får sitta på i morgon också.

Eftersom jag först nu insåg hur mycket klockan är just nu.

Det är definitivt för sent att måla naglarna.

Men jag hoppas att det inte är för sent för att se något på tv.

För annars kommer jag att drömma om excel och det vill jag inte.

Just nu vill jag nämligen att mina drömmar åtminstone ska vara lite roligare än mitt verkliga liv.

2 thoughts on “Just nu

  1. Soffor, laptops och många timmar rimmar illa – jag hängde vid köksbordet med mitt hemarbete men saknade möjligheten att stå. Inte excel hos mig, presentationer och informationsmaterial. Apmycket att göra. Startade en ljudbok när jag la mig, minns ingenting av den nu på morgonen – får börja om. Nåväl, någon gång får det vara så här men jag är överens, ingen vana.

Kommentera

