Manic Monday

Jodå, det känns bättre i dag.

Även om jag bara var duktig till någon gång runt 19-tiden.

Då gick jag lös på alla godsaker jag kunde hitta här hemma.

Men innan dess hade jag haft en bra dag på jobbet och tagit en promenad i kylan för att hämta ett paket efter att jag kommit hem.

Nu har jag diskat, rengjort mikrovågsugnen (värmde lite lax som satte spår på ett olyckligt sätt över hela ugens innandöme) och klippt ner naglarna.
De är riktigt trista vinternaglar nu, skivar sig och är allmänt tråkiga.

Jag vet att jag brukar säga ju kortare naglar desto häftigare färg — och de är riktigt korta nu — men det känns som om de behöver vila från de mörkare färgerna.

Så jag testar nog ‘All eyes on nude‘ från Essie och ser hur jag trivs med det.

Troligen kommer den kännas för beige för mig men då är det väl bara att måla om naglarna.

Än så länge omålade. 

Kommentera

