Hang On To Yourself

Med nytvättat hår, rouge och mascara känns det ok att ha grå jeans och avslöjande tröja.

Det känns dock fortfarande inte ok att Bowie gått ur tiden, men jag tröstar mig med hans musik.

I morse lyssnade jag på Hunky Dory som måste vara ett av mina favoritalbum alla kategorier.

Han har tänkvärda texter också och nu när jag ser och läser olika intervjuer med honom påminns jag om hur intelligent och visionär han var.

Något han själv lärde sig var vikten av att leva i nuet, inte på sina framtida ambitioner och drömmar.

Det och ett återkommande budskap om rätten att få vara sig själv fullt ut tar jag till mig.

Just nu är det också precis vad jag behöver fokusera på, sluta söka andras gillande och istället tänka:

I am enough. 

Jag duger som jag är.

  

Ironiskt, eller passande nog kommer dagens tröja från HunkyDory som väl är mitt absoluta favoritklädmärke också.

3 thoughts on “Hang On To Yourself

  1. du duger och mer därtill. du tänker och reflekterar, du verkar snäll och sköter dig, det räcker långt! och du glädjer mig och fler med din blogg. du är viktig!

Kommentera

