All The Young Dudes

Vilken konstig och sorglig dag.

För min egen del försov jag mig och hann varken tvätta håret eller sminka mig eftersom jag hade ett möte direkt på morgonen.

Så i dag får ni se mig som jag verkligen ser ut.
  

Sedan visade sig detta osminkade tillstånd vara något av en fördel.

Dels blev jag ganska blöt när jag försökte få bilen snöfri trots att den våta snön föll snabbare än jag klarade att röra mig runt bilen och borsta bort den.

Och dels kunde jag inte låta bli att fälla en och annan tår när jag hörde på bilradion att David Bowie dött.

Min kollega och jag pratade ju för bara några dagar sedan, när Bowie fyllde 69, om att han på något sätt var evigt ung.

Vi jämförde hur han såg ut med hur gammal Ove som ju skulle vara 59 sett ut i filmen.

Sedan var ju Bowie också ständigt i utveckling och nyskapande, en fantastisk musiker och skådespelare.

Jag introducerades till hans musik någon gång i slutet av 70-talet och såg honom live på Ullevi 1983.

Nu ska jag se till att introducera mina syskonbarn till hans musik som mitt eget bidrag till att göra honom odödlig.

Och fundera på vilken som är min favoritlåt med honom egentligen.

Har ni någon favoritlåt med Bowie?

9 thoughts on “All The Young Dudes

  1. Har ingen favorit, men som onödig info kan jag berätta att min första svärfar, mina döttrars farfar, är en kopia av Bowie. Utseendemässigt alltså, tyvärr inte musikaliskt..

    Och du är alldeles fin, med eller utan smink! Och schysst matchning med lack och sjal. ..

  2. I will not keep calm… – Starman är sannerligen en klassiker. Och tack.🙂
    I mitt huvud – Mycket bra låtar båda två.🙂
    Anna lever i dag – Nagellacket ska egentligen matcha ett annat klädesplagg, men det var kul när jag hittade den där sjalen i garderoben och insåg hur bra den matchade.🙂

  3. Heroes och China girl är mina favoriter – mamma och pappa lyssnade alltid på Bowie under min och brorsans uppväxt så han finns där i hjärtat.

  4. Jag är en sån där som tycker att det finns tre sorters musik.

    1. Skitdåligt, stäng aaav!
    2. Bra radiomusik.
    3. Musik jag vill ha på CD, eller numer, i min spellista.

    Jag har väl aldrig tagit Bowie till mitt hjärta, så för mig hör hans musik till punkt 2, musik jag gärna lyssnar på när de spelas på radion, men som jag inte skulle lägga till i min spellista. Jag kan inte säga varför, det bara är så.

    För övrigt gillar jag den låten vars namn jag inte kommer på nu som Sebastian gjorde en cover på i Idol för en himla massa år sen. Det är en sjöman med i låten i alla fall.

  5. Mrs E – Han har många bra låtar. Och det är spännande hur den musik man hade i sitt liv när man växte upp påverkat en.
    Tess – Du kanske borde lyssna till mer av hans musik än det de väljer att spela på radio? Fast Life on Mars är ju väldigt bra.🙂
    Lillemor – Tack. Fast det visade sig vara lite svårt att ta bort så det fick bli svart sedan.🙂

Kommentera

