I Don’t Know Why

Egentligen hade jag tänkt att jag skulle sluta med det här med låttitlar som rubriker, men det blev visst en till.

Det blev en bra dag på jobbet även om den mest ägnades åt att gå igenom e-posten.

Sedan blev det ännu bättre.

Jag drog ner på stan med norske kollegan och han gjorde av med en massa pengar, bara på svenska märken, och jag shoppade ingenting.

Därefter gick vi till Flippin’ Burgers.

Det hade han bestämt att vi skulle göra redan när vi bokade in det här någon gång före jul och då måste det ju bli så.

Alltså får starten av det nya livet vänta lite till.

Vi gjorde en ganska tidig kväll, efter att jag bjudit honom på hans livs första Hot Shot, och jag promenerade hem.

Det är verkligen kallt nu, men jag kände att hamburgaren med tillbehör (det kan ha slunkit ner en spritförstärkt milkshake också) krävde lite mer motion.

Och vad har då rubriken med allt det här att göra?

Ingenting faktiskt.

Det jag inte förstår är varför jag, när jag nu haft en dag och kväll som fått mig på bra humör, väljer att titta på en så sorglig film som ‘Den Perfekta Stormen‘.

Faktum är att jag tror att jag slutar med det nu direkt och låtsas att den här gången kommer allt att gå bra och de kommer hem med massor av fisk och lever lyckliga i alla sina dagar.

2 thoughts on “I Don’t Know Why

Kommentera

