9 – 5

Jaha, så var jag tillbaka på kontoret och arbetsåret 2016 har officiellt börjat.

Det tog tre försök innan jag kom ihåg Windowslösenordet men sedan kändes det ganska snabbt precis som vanligt igen.

I övrigt känner jag mig som en Michelingubbe i dag.
Det är den här tröjan som jag råkade köpa på rean som får mig att känna så, den känns lite stor och oformlig.

Men det visar sig att nu när det är kallt så bara älskar jag den för att den är lagom lång i ärmarna och går ner ordentligt över både mage och rumpa.

Den är varm och gosig utan att vara stickig, en riktig drömtröja.

Det är nog bäst att jag inte går in i någon affär där jag kan råka på den i fler färger.

Apropå affärer är det lite jobbigt att det börjat komma in läckra vårkläder redan.

Dels behöver jag hålla lite i pengarna nu och dels är det ju nu vintern börjar på riktigt.

Just nu är jag bara sugen på gosiga tröjor.

Och soffmys.

Jag är faktiskt inte alls sugen på att jobba.

Men det är ändå bäst att jag återgår till det.

Utifall att jag stöter på några fler tröjor jag behöver pengar för att kunna köpa.

  

Kommentera

