Moviestar

Trettondagsafton och bara en ledig dag kvar tills det är dags att börja jobba igen.

Det känns bra att den här dagen blev lite extra på flera sätt.

Lite extra produktiv på så sätt att jag redan klockan nio fick besök av inte mindre än två hantverkare som skulle se sig omkring här för att kunna lämna en offert på renoveringen av köket och badrummet.

Då hade jag redan hunnit köra i gång i tvättstugan och efter att de gått en dryg timme senare ägnade jag åt att tvätta och stryka.

Så nu är det bäddat med nytvättade lakan, underklädeslådorna fyllda med rena trosor, ett flertal skjortor är nystrukna och klädseln till fåtöljen ren.

Jag kunde dock inte stänga blixtlåset på baksidan själv, trots att jag inte lät det bli helt torrt innan jag satte på det.

Efter att ha varit så duktig belönade jag mig själv genom att efter en dusch och lite piffning gå på bio med kollegan.

Vi såg ‘En man som heter Ove‘ och det var ju verkligen en riktigt bra film. Sorglig men bra.

Vi åt god mat och drack gott vin också, det brukar vi ju göra och det kändes extra lämpligt i dag, det är ju trots allt en afton.

Nu sitter jag och försöker bli varm igen och övertyga mig själv om att jag borde gå och lägga mig.

Sista lediga dagen borde ju ägnas åt något annat än att bara lata mig.

Eller så borde jag ägna den åt att lata mig?

Något av det lär det bli iallafall.

Och om jag ligger och drar mig länge gör jag åtminstone det i nytvättade lakan.

5 thoughts on “Moviestar

  1. en produktiv dag. så skönt med rena lakan. jag byter var fjärde dag, för jag vill ha den känslan ofta! och det är klart att du ska ta igen dig när du är ledig.inte är du lat för det.

  2. Att lata sig när man är ledig är hälsofrämjande, det finns det hur många studier på som helst.
    Spelar du fortfarande wordfeud? Nu har jag tränat i tre-fyra år för att äntligen kunna slå dig!

  3. I will not keep calm… – Det blev så här också, sista dagen och allting, och du hade rätt; det var mycket skönt.🙂
    Bella – Eftersom jag inte har egen tvättmaskin blir det inte så ofta för mig, och oftast tvättar jag och bäddar om med samma lakan. Men nu ville jag ha helvitt, efter att jag målat om är jag väldigt förtjust i vitt som accentfärg.🙂
    Nilla – Åhå, är det så? Då får jag väl ge dig en chans då.🙂
    About Alice – Det var en jättefin film, du borde absolut se den.

Kommentera

