The Riddle

Det är ju en gåta.

Det här med att jag kan åka ner på stan för att köpa de två handtag som saknas till byrån i sovrummet och kanske ett litet brickbord från Åhlens.

Och komma hem med en massa saker utom just något av det tänkta.

Att jag inte köpte handtagen var inte mitt fel, de var helt enkelt slut.

Men att jag köpte en massa mat på Urban Deli, nya lakan på HM Home och en tröja från HunkyDory kan jag inte skylla på någon annan.

Nu är jag otäckt mätt och känner mig pank.

Fast jag tog mig ner på stan iallafall.

Och jag har flyttat paketen med golvbrädor, en sisådär 260 kg, från biblioteket till vardagsrummet, dammsugit och provmöblerat med ett bord som tyvärr visade sig vara för stort för den tilltänkta placeringen.

Så jag är inte helt missnöjd med dagen.

  

Kommentera

