Sunday Bloody Sunday

Egentligen hade jag tänkt inleda lite goda vanor i dag.

Hoppa ur sängen tidigt, äta kvarg och bär till frukost, ta en promenad och sedan göra ärenden på stan.

Så blev det inte.

På något sätt lyckades jag sitta uppe till halv tre i natt.

Så när min bror ringde strax innan tolv och ville ses och äta lunch om 45 minuter befann jag mig fortfarande i sängen.

Sedan kom hela dagen på skam.

Nästan.

Mycket onyttig mat, en tupplur på några timmar och mera onyttigheter.

Men också trevligt sällskap, en stor fåtölj flyttad från vardagsrummet in i det som pretentiöst kommer att kallas biblioteket när det är klart och en byrå flyttad tillbaka till sovrummet.

Och ytterligare en hantverkare är vidtalad att komma och lämna en offert på återstående arbeten i lägenheten.

Det får duga, det är ju ändå fortfarande jullov och det sunda livet kan ju alltid börja i morgon.

Tyvärr visar det sig dock att fåtöljen är alldeles för stor för sin nya plats.

Så himla synd för det är typ världens skönaste fåtölj att krypa upp i och läsa böcker.

2 thoughts on “Sunday Bloody Sunday

  1. En perfekt söndag måste jag säga:) själv har jag fyllt skjortförrådet och badat badkar. Badkaret i sig är en anledning att bosätta sig i palma..

Kommentera

