Sweet Dreams Are Made of This

I natt drömde jag verkligen konstigt.

Ja, det jag kommer ihåg alltså.

Jag hittade ju en jättebra målare som fick till mina sovrum precis som jag ville ha dem.

Han var trevlig, effektiv och prisvärd och även om han kom med egna förslag var han angelägen om att det skulle bli som jag ville.

I drömmen hade jag engagerat honom att måla om i köket.

Först när jag sedan såg det färdiga köket var jag så nöjd.

Eftersom jag bara tittade på den sidan som hade arbetsbänken, skåp och kakel och den var precis som jag föreställt mig att den skulle vara.

Men när jag vände mig om och såg de väggar som skulle vara målade kunde jag inte tro mina ögon.

I stället för att måla hade han satt upp tapet.

En mönstrad tapet i helt fel stil och färger, snett och vint och med massor med bubblor.

Och han gick förstås inte att få tag i på telefon, okända människor svarade med konstiga förklaringar på varför min målare var försvunnen.

Jag kan härleda det mesta i drömmen till olika saker jag såg på tv i går men i grunden ligger väl den renoveringsångest jag bär på sedan jag påbörjade det här projektet.

Nu sitter jag i sängen och tittar på hur bra det mesta blivit här i sovrummet — jag undviker nogsamt att titta på hålet i golvet framför kakelugnen — och försöker tänka att allt kommer att bli bra.

Dessutom måste jag ju överleva en utflykt ner på stan i dag och ett nyårsfirande innan det blir dags att fortsätta med renoverandet.

Åh bra, nu fick jag annat att oroa mig för.

Kommentera

