And She Was

Var jag ner på stan i dag?

Ja, det var jag.

Råkade jag köpa två toppar på rean?

Ja, det gjorde jag.

Uppstod en stunds förvirring när Systembolaget jag skulle på inte längre låg där det gjorde förut?

Det kan ni hoppa upp och sätta er på.

Hittade jag ett annat Systembolag?

Så klart jag gjorde. Lappen i fönstret till den gamla lokalen berättade ju exakt var jag kunde göra det.

Tänkte jag fuska och köpa efterrätter till nyårsafton?

Fuska och fuska, jag ville ju vara säker på att mitt bidrag till nyårsmiddagen skulle smaka gott.

Har jag ändå stått och gjort mjölkchokladpannacotta och hallon- och champagnegelé?

Det har jag. Det är nämligen inte bara Systembolag som stänger i den här stan utan även stället där jag tänkt köpa desserter.

Känner jag mig lite kaxig och stolt över mig själv som inte bara varit på stan utan också vågat mig på att laga efterrätter?

Jo, jag gör faktiskt det. Men eftersom jag gjort en egen komposition varav jag aldrig lagat den ena komponenten är jag också lite nervös för hur det ska smaka.

Ser jag fram emot nyårsafton nu?

Till och med det gör jag. Jag ska gå framåt nu och göra 2016 till mitt år.

6 thoughts on “And She Was

  1. Maken upptäckte samma flytt (antar att du menar Systembolaget i Passagen/NK) innan jul och konstaterade att vi nu är inne i stan för sällan. Skönt att höra att även en innerstadsbo missar sådana viktiga saker😉.

    Hoppas du får en toppenkväll!
    Kram

  2. Ja det ska du allt! 2016 är året som blir ÅSM!

    Och jag ska strax göra dajmchokladpannacotta, det har jag aldrig gjort. Tror allt med choklad blir bra🙂

    Kram och gott nytt år på dig❤

  3. Gott Nytt År Katarina! Efterrätten är säkert smarrig värre och nästa år önskar vi blir super duper bra 🍾🎉

  4. Tant Augusta – Precis det Systembolaget var det.🙂 Hoppas ni hade en fin nyårskväll, jag såg massor med mäktiga fyrverkerier från ert håll.
    Pernilla – Gott Nytt År! Kram.❤
    Mrs E – Gott Nytt År till dig med och vi får helt enkelt se till att göra 2016 fantastiskt.🙂
    Åsa – Gott Nytt År! Efterrätten blev riktigt god. Och nästa år gör vi till ett toppenår.
    Anne Marie – Gott Nytt År!

Kommentera

