Que Sera Mi Vida

Jag gillar inte hur mitt liv utvecklar sig just nu.

Det känns som om jag går bakåt.

Tappar kontrollen över ätandet, isolerar mig igen.

I dag duschade jag, tvättade håret, sminkade mig och klädde mig för att gå ut på stan.

Men jag kom aldrig i väg.

De här gamla obehagskänslorna som brukade komma vid tanken på att vara ute bland andra människor är tillbaka.

Jag försökte dra mig ur det nyhetsfirande jag ska delta i men det gick inte.

Istället fick jag ett uppdrag som kräver att jag både ger mig ner på stan i morgon och dyker upp på nyårskalaset.

Det är väl bra antar jag, för jag vill gå framåt igen, inte bakåt.

  

6 thoughts on “Que Sera Mi Vida

  1. Känner igen mig i dina ord. Jag försöker tänka att insikten i att det går bakåt, ändå är ett litet positivt tecken. Bättre att kunna stanna upp och se bakåt-beteendet, än att helt ohejdat ånga på i fel riktning. Men jag säger inte att det är på något sätt lätt. Här gruvas det om den förestående ensamheten när döttrarna åker hem till sin pappa om några dagar, när jag i stället borde glädjas åt att Lillbror med familj komer hit i dag och firar nyår med oss.

    Här kommer en stor kram!

  2. Jag säger som Anna, bra att du ändå reflekterar över bakåtgången – det tyder väl också på något? Se den, stanna kanske i den en kort stund – sen vänder du den igen. Som vi alltid gör, på något märkligt sätt. Och BRA att du inte fick lov att dra dig ur nyårsfirandet! Jag är också en dra-ur-person och kan förstå hur det där fungerar. Kram!

  3. Nilla – Jo, men de får inte börja bli för många.🙂
    Anna lever i dag – Hoppas du får en trevlig nyårshelg trots allt. Vi får hjälpas åt att peppa varandra att göra 2016 till ett bra år. Kram.
    I will not keep calm… – Jo, det var nog bra, blir nog bra. Och du kanske har rätt, även om jag än så länge bara verkar klara att observera bakåtgången inte vända det framåt igen. Kram.

  4. Jag tänker att ibland kanske man behöver ta ett kliv bakåt för att ta sats och komma framåt.🙂

Kommentera

