Take Me Home, Country Roads

Ödet har tydligen bestämt sig för att spara pengar åt mig.

Iallafall vad gäller klädinköp.

Tog mig ner till rean i dag, men den blusen som jag hoppades köpa fanns inte kvar.

Däremot köpte jag några nagellack och gjorde en oroväckande upptäckt.

En anledning till att jag gillar Essie är att de har en för mig perfekt, ganska bred borste.

Men de jag köpte i dag, på NK, hade en irriterande smal sak.

Jag hoppas verkligen att det är någon speciell version av Essie de har just där och inte något som kommer att hända med hela deras sortiment.

Nagellacken fick stanna hos Malin i Nykvarn, jag åkte dit efter min misslyckade shoppingtur.

Det var nödvändigt att tanka lite kärlek innan de åker bort ett tag.

När jag skulle åka hem hade det förstås snöat.

Först var jag lite nervös för det, att det skulle vara halt och för att det skulle vara besvärlig hemvändartrafik.

Men bortsett från några titt-inbromsningsköer verkade alla trafikproblem vara på den södergående sidan.

Så det gick smidigt att komma hem.

Och väl hemma hittade jag en slags parkeringsplats.

Jag kallar den en slags parkeringsplats eftersom jag är lite osäker på hur laglig den är.

Det är ingen handikapp-plats eller för nära en korsning eller övergångsställe eller så, men jag står på tvären där på tvären-platserna egentligen är slut.

Det betyder att jag ovillkorligen måste ut och flytta bilen senast nio i morgon bitti.

Det kanske är lika bra, det vore farligt om jag skämde bort mig själv med sovmorgnar hela julledigheten.

2 thoughts on “Take Me Home, Country Roads

Kommentera

