Animal Nitrate

Nu har jag en sån där dag igen.

Då jag ifrågasätter allt, undrar över meningen med livet och vad poängen egentligen är.

För mycket fett, kolhydrater och nitrater antagligen.

Eller för mycket ledig tid.

I vilket fall som helst har jag gjort lite nytta i dag, bland annat sett över månadens räkningar.

Efter att ha kontemplerat det hål detta gjorde i mina finanser tänkte jag att mellandagsrean inte var för mig.

Så jag började titta på ‘Jessica Jones’ på Netflix.

Jag vet inte om det egentligen är min typ av serie, det är för mycket elände hela tiden.

Fast nu när jag börjat titta kan jag inte sluta, det finns ju iallafall en chans att allt ordnar sig till slut.

Det är ju trots allt varför jag brukar föredra fiktion framför verkliga livet.

Sedan var det ändå så att jag blev för rastlös för att sitta kvar i soffan.

Så jag gjorde ett avtal med mig själv att om bussen skulle gå inom mindre än tio minuter skulle jag få åka ner på stan och gå på rean.

Annars skulle jag få nöja mig med att gå till Ica.

När jag kom till busshållplatsen var det tio minuter till bussen skulle komma.

Eftersom jag ju sagt mindre än tio minuter blev det alltså ingen shopping.

Jag är verkligen irriterande lydig.

Det kan hända att jag gjorde revolt mot detta drag hos mig själv och köpte lite som jag inte borde på Ica.

Förhoppningsvis kan det hända att jag lyckas låta bli dem men kvällen är mörk och lång så helt riskfritt är det inte.

4 thoughts on “Animal Nitrate

  1. Vet inte om jag skulle låta SL styra mina förehavande på det sättet. En ynka minut och pang ingen shopping. Vad har SL gjort för att förtjäna den makten?

  2. För mig är mellandagsrean enbart avskräckande. Måste dock köpa skor till nyår = får bita i det sura äpplet och ta mig in till stan i veckan.

    PS Köpte nyårsklänning innan jul i lugn och ro. Just sayin’. Undrens tid är ej förbi. DS

  3. Animal nitrate – är det Suede? Jag hör en låt i huvudet, men är inte säker.

    Du ska vara glad att du inte var på rean. Vi gick på bio och jag smög in i två affärer och höll på att få dåndimpen. För mycket folk, för varmt, för uäh. Kolla nätet istället, där är det ingen trängsel😉

  4. Nilla – SL? Det var inte SL, det var ödet! Stora mäktiga krafter som påverkar oss alla. Även SL.😉
    Tant Augusta – Nyårsklänning? Undrar om jag någon gång kommer bli en sån som firar nyår i klänning.🙂 Bra jobbat och lycka till med skorna.
    I will not keep calm… – Suede är det! Och jag är glad, ogillar för mycket folk, för varmt, för uäh. Speciellt det sista.🙂❤

Kommentera

