It’s the Most Wonderful Time of the Year

Jag vet inte om jag egentligen tycker att det här är den mest underbara tiden på året.

Men just den här dagen är väl en av kanske två till tre dagar då det mesta fortfarande är stängt och det är meningen att man bara ska ta det lugnt.

Jo, jag vet att vissa börjat ha öppet och till och med starta mellandagsrea redan på Juldagen men det är ju bara helt fel.

HELT FEL!

Hrm.

I vilket fall som helst har jag inte gått i pyjamas hela dagen, även om jag anser att det vore tillåtet.

Jag har duschat och klätt på mig, pysslat lite här hemma, ätit gott i trevligt sällskap och sett flera filmer av tveksam kvalitet.

Det har kort sagt varit en riktigt skön och mysig dag.

I morgon ska jag försöka få tag i bagels.

Jag fick nämligen en brödrost i julklapp som inte bara är jättesnygg utan som även tillåter rostning av bagels.

Och då måste jag ju göra det.

Det passar dessutom väldigt bra eftersom jag har gravlax kvar.

Äter jag den med Philadelphiaost i en bagel känns det mindre som julmat.

Jag är inte less på att vara julledig än men julmaten börjar jag bli lite trött på.

3 thoughts on “It’s the Most Wonderful Time of the Year

  1. Sista dagen med julmat idag. Men idag hos mamma o pappa så lite annan mat blir det. Det är ju inga mängder av mat man lyckas få i sig, volymmässigt sett, men ack så fett.

    Nu ger jag mig ut på en springtur innan det är dags för mer mat🙂.

Kommentera

