Yesterday

Tänk att jag inte använt den här låttiteln än, den är ju given i många fall.

Och i dag finns det faktiskt något att rapportera från i går.

I går hängav jag mig åt lite mer julklappsdhopping efter jobbet.

Men det är inte det som är värt att rapportera.

Det som är värt att rapportera är att kollegan bjöd mig på middag på Restaurang AG.

Lite spännande ingång, lite kulvertkänsla och upp två trappor och sedan en i princip helkaklad lokal som trots det kändes ombonad och varm.

Och trots tätt placerade bord och fullsatt var miljön mycket behaglig och ljudnivån sådan att det inte var något problem att kommunicera.

Maten var också mycket god, jag fortsatte mitt projekt att provsmaka samtliga hamburgare i Stockholm och var mycket nöjd med den jag fick på AG.

Det är nog bra om man gillar kött om man ska gå dit, det första man möts av när man kommer in är stora köttstycken som hänger för att möras.

Jag tog dock bläckfisk till förrätt som också var jättegod.

En mycket fin kväll blev det även om vi var förståndiga och gick hem ganska tidigt för att orka med denna sista dagen innan julafton.

Kollegan ska köra nästan 50 mil till sitt julfirande och jag ska först jobba och sedan köpa de sista julklapparna.

  

Kommentera

