I Get Around

Oj, vad jag hinner mycket numera.

I går efter jobbet hann jag:

  1. Vara några timmar hos frisören.
  2. Shoppa julklappar.
  3. Handla en mängd olika juldrycker.
  4. Åka hem till mamma och pappa.
  5. I två omgångar bära upp nämnda drycker.
  6. Köra hem.
  7. Fickparkera på ett frimärke. Typ. Man lär sig sånt när man har bil och bor i innerstan.
  8. Nästan trillat ur soffan när jag såg offerten på kostnaden för att renovera köket.

I dag har jag redan hunnit lära mig att de cementplattor jag redan beställt och betalat och ska ha på badrumsgolvet inte egentligen passar så bra till det.

Vi får se om jag kanske tänker om lite, men troligen inte eftersom jag drömt om det där badrummet med det golvet i flera år nu.

I kväll ska jag iallafall ut och äta med kollegan och gömmer därför en sidenblus under tröjan.

Och jag är faktiskt väldigt nöjd med hårfärgen även om ingen annan ens verkar märka att jag varit hos frisören.

Fast ibland är det ju hela poängen, att det inte ska märkas.

5 thoughts on “I Get Around

  1. Men tänk så fint du kommer att få! Själv måste jag ringa den där intedningsarkitekten efter helgerna, annars lär vi väl aldrig få igång den här köksrenoveringen.

  2. Cicki – Och en God Jul från mig till dig.🙂
    Tant Augusta – Den biten känns ju bra, att äntligen få lägenheten precis som jag vill ha den.🙂 Jag ska ligga på dig både om nya telefonen och att kontakta inredningsarkitekten.😉

Kommentera

