Hair

I två veckor har jag hatat mitt hår.

Men så i går, dagen innan jag ska till frisören känns det faktiskt helt ok.

Bara för att den vanliga nervositeten — hur ska det bli den här gången — ska infinna sig antar jag.

Dagens frisörbesök är också anledningen till min helsvarta klädsel.

När hårfärgning står på schemat tar jag gärna på mig något som skulle tåla eventuellt spill.

Att jag har gymnastikskor på mig beror enbart på det varma vädret och lathet i lika delar.

Funderar eventuellt på att springa några ärenden nu på lunchen så att byta till snyggskor kändes som bortkastad tid.

I går kastades det bort en hel del tid däremot.

Jag har nämligen skaffat mig en sprillans ny iPhone och då blev jag tvungen att göra back-up på min MacBook för att kunna uppdatera dess operativsystem så att jag skulle kunna få över min gamla telefons innehåll till den nya.

Det där blev allt en riktig rackabajsare till mening men så tog det hela dagen också.

Men nu är jag riktigt glad och nöjd över min nya telefon, även om den tar lite väl bra och tydliga bilder.

Och jag klämde ju faktiskt in lite julklappsdhopping medan datorn stod och säkerhetskopierade sig själv.

  

2 thoughts on “Hair

  1. Usch, ja, håret… Mitt eget är så tråkigt att jag inte orkar titta på det, sätter bara upp det varje morgon. Ingen frisörstid förrän i februari. Och det där med telefonerna. Jag har en ny liggandes hemma sedan en månad tillbaka men fasar för att ta itu med bytet. Men, men jag lovar att inleda 2016 med en splirrans ny, om jag samlar kraft och ork under julhelgen bör jag klara av att fixa det där bytet.

Kommentera

