Looking Out My Window

Det finns inte så mycket att rapportera i dag.

Jag är fortfarande förkyld.

Efter att ha varit på kontoret fram till lunch på grund av olika möten och sedan ägnat det mesta av lunchen åt att hosta bestämde jag mig för att åka hem.

På vägen hem gjorde jag några ärenden och väl hemma tog jag bort alla sakerna från fönstret igen.

Nu står där en guldig lysande kanin och en trådlös högtalare av märket Marshall.

Det ser lite… tomt ut.

För att vara hemma hos mig.

Men just nu vet jag inte vad mer jag vill ställa dit.

Vad har folk i sina fönster egentligen?

Och säg inte krukväxter för såna tar jag ju ändå bara livet av.

I vilket fall som helst sov jag sedan några timmar och nu känner jag mig inte ett dugg friskare.

Att bli förkyld så här års är typ det värsta, det kan kännas som om man inte blir frisk igen förrän det är sommar.

Fast jag tar tillbaka det där med att det skulle vara det värsta.

Vinterkräksjuka vore det värsta.

Eller vinterkräksjuka och förkylning samtidigt.

Det vore minsann det värsta.

Av den mildare typen av sjukdomar alltså.

Det är klart jag fattar att det finns värre saker.

Men jag är bara så less på att känna mig orkeslös och asocial.

Fast det är klart.

Jag skulle ju alltid kunna ligga i min säng och titta ut genom fönstret.

Eftersom det ju inte står nästan någonting i vägen nu.

Funkade det för Hitchcock med fönster mot gården ska det väl kunna funka för mig.

5 thoughts on “Looking Out My Window

  1. Att vara eländig mitt i slutspurten är inte rättvist… Krya på dig. Hos oos står det blommor av den tåliga tjockbladiga typen – de klarar 2-3 v utan vatten, blir lite mjuka om man glömmer att vattna hämtar sig sedan och ljusstakar, lyktor och lampor. Buddha har ett eget fönster och några glasfåglar har ett. Hos oss är det inte överlastat ( det har jag sett till…)

Kommentera

