Making Your Mind Up

Jag brukar inte ha svårt att bestämma mig.

Iallafall inte vad gäller heminredning, jag vet ganska bestämt hur jag vill ha det.

Åtminstone gjorde jag det.

Nu ifrågasätter jag plötsligt allting och har jättesvårt att fatta beslut om vad som ska få stanna kvar och var det i så fall ska stå.

Eftersom jag fortfarande hostar och snorar hoppade jag över mötet med bostadsrättsföreningens styrelse och har istället fortsatt fixa med sovrummet.

Jag har fått upp ett insynsskydd.

Det blev inte precis som jag ville ha det men det fungerar så i natt sover jag väl ännu bättre än natten till i dag.

Sedan har jag flyttat tillbaka det som tidigare stod i fönstret, efter att ha satt möbeltassar under allting — den nymålade fönsterbrädan ska skyddas till varje pris.

Och det var där problemen uppstod.

Inte vid möbeltassarna, men vid att ha de tidigare fönsterboende sakerna tillbaka på sin plats.

Det är liksom inte deras plats längre.

Men var ska jag då ha dem?

Eftersom vi pratar om mina smycken vore väl det logiska att ha dem i klädkammaren.

Fast där finns just nu ingen plats för dem.

Och en eventuell ombyggnad av klädkammaren ligger längst ner på prioriteringslistan.

Ja, ja, det behöver väl inte lösas just i kväll.

Jag måste ändå hitta en lösning för det där hålet i golvet framför kakelugnen.

Och köpa nya handtag till byråerna och kryplister till det andra rummet och…

Jag har gott om tid att fundera innan jag måste bestämma mig för hur jag vill ha det till slut.

Kommentera

