Longing For Lullabies

Åh, vad jag är trött, jag får fortfarande inte sova på riktigt på grund av hostan.

I dag har arbetet fortsatt med golven i sovrummen och jag har skött marktjänsten plus tvättat.

Allt är inte klart ännu så mitt hem är fortfarande i kaos, men jag kan börja sova i mitt eget sovrum igen.

Om jag inte bryr mig om att grannarna i viss mån kan se mig sova.

Och om jag kunde sova liggande överhuvudtaget.

Så vi får se hur jag gör i natt.

Men jag är otroligt nöjd, det är som att få ett helt nytt hem.

Det enda problemet är att jag nu blivit ytterst ovillig att ställa tillbaka allt som stod i sovrummet tidigare.

Plötsligt vill jag bara ha det välorganiserat och lättstädat.

Undrar om det kan vara förkylningen?

Jag längtar i vilket fall som helst efter att båda rummen ska bli klara så att jag kan påbörja min nya bokhyllevägg.

Och så längtar jag efter att få sova.

Åh, som jag längtar efter en god natts sömn.

Kom och sjung mig till sömns någon.

  

3 thoughts on “Longing For Lullabies

  1. Pernilla – Det är fantastiskt roligt! Jag vill bara vara hemma och fixa. Och ha miljarders miljoners stålars att köpa nya grejer för, som en Ägget-fåtölj i läder. Det vill jag ha. Den kostar mer än en bil.😮
    Nilla – Åh, tack. Nu blev jag jättetrött!🙂

Kommentera

