What’s Going On

Jag hann visst inte blogga i går eller tidigare i dag, det är mycket som händer nu.

I går åkte jag direkt efter jobbet och tog in på hotell med min vän Åsa från Östersund.

Jag ville så gärna passa på och se henne när hon var här nere och hemma hos mig kunde vi ju bo.

Och jag älskar ju att bo på hotell.

Så det fick bli en natt på Scandic Grand Central här i Stockholm.

Inte att förväxlas med Scandic Grand Hotel i Örebro som vissa gör. Hrrrm.

Vi hade en jättetrevlig kväll med god middag och mycket prat.

Sedan fick jag äntligen sträcka ut mig och ligga ner i en riktig säng.

Vilket jag klarade i ungefär två timmar innan jag vaknade och hostade lungorna ur mig och fick återgå till att sova sittande.

Men det går ju också, åtminstone för mig.

Tydligen hade Åsa varit upp, sett mig sitta upp och pratat med ett litet tag innan hon insåg att jag sov.

Till frukosten — älska hotellfrukost! — anslöt de två gentlemän som ägnat dagen åt att lägga golv och fixa kontakter hos mig.

Själv har jag skjutsat Åsa till Bromma, köpt rullgardin (som jag måste lämna tillbaka), kryplister och en matta (som jag måste lämna tillbaka) samt skött marktjänst (bryggt kaffe och fixat mat).

En mycket bra arbetsfördelning och arbetet framskrider och det känns jättebra och ni ska så klart få se bilder när det är klart.

Men nu har vi tagit lördagskväll, de har åkt hem och jag har krupit upp i soffan under täcket.

Jag är supertrött nu och hoppas bara att jag hinner se Så Mycket Bättre innan jag somnar.

  
  

2 thoughts on “What’s Going On

  1. Bo på hotell är så lyxigt. Och jag som är van att i princip aldrig vara själv skulle ÄLSKA att låsa in mig på ett hotell rum en hel helg bara med min dator och tv och surfa, kolla tv-serier och fixa med mina bilder. Det vore helt ljuvligt underbart.

Kommentera

