Feeling Hot Hot Hot

Det är inte omöjligt att det skulle gå att steka ägg på mina kinder just nu.

Så känns det iallafall.

Det är heller inte omöjligt att jag inte kommer att ha någon röst i morgon.

Det var iallafall svårt att få några av kollegorna att satsa pengar på motsatsen när jag åkte hem.

Händelserna som ledde till detta tillstånd är som följer:

  • Nästan ingen sömn i natt på grund av upprepade hostattacker
  • Telefonmöte hela morgonen
  • Trevlig lunch (egentligen en bra grej förstås men när man inte borde prata…)
  • En timmes telefonmöte där jag förväntades stå för det mesta av pratandet och gjorde det
  • En snabb utflykt till Stinsens shoppingcenter där ett par byxor och ett styck bälte inhandlades eftersom jag plötsligt kände mig helt obekväm i min kjol (och kurviga kvinnor borde alltid handla i affärer för just kurviga kvinnor, kläderna passar faktiskt och man behöver inte be om det längsta bältet utan går därifrån med det kortaste)
  • Druckit glögg, ätit julmat och lyssnat på stand-up med Hasse Brontén
  • Deltagit i och med mitt lag slagit världsrekord i och därmed vunnit kvällens musikquiz (och möjligen skrålat med till några av låtarna)
  • Dansat

Så jag får väl skylla mig själv att kinderna brinner och om jag inte kan prata i morgon.

Men i så fall var det värt det, för det har varit en bra dag och en kul kväll.

I morgon är det fredag och jag ska hänga med Åsa, något jag sett fram emot länge.

Och kan jag inte prata får vi väl chatta, det är vi ju vana vid.

3 thoughts on “Feeling Hot Hot Hot

  1. Jag trodde du skulle skriva att du var hemma och var jättesjuk igen – bra att det inte var så!

Kommentera

