Tänd ett ljus

Jag åkte till Täby Centrum efter jobbet.

För att tröstshoppa schampot var slut.

Och den här gången köpte jag verkligen schampo.

Men jag råkade visst köpa en del andra saker också.

Några ljuslyktor och en ljusstake.

För man kan inte ha för många.

Man kan faktiskt inte det.

Och nu när julen nalkas måste man ha röda ljuslyktor.

Sedan slank det ner lite andra julsaker också, men lagringsutrymmet tog slut i mobilen så dem får ni se bild på någon annan dag.

En bra grej som jag gjorde var att jag köpte tre julklappar.

En dålig grej som jag gjorde gjorde jag sedan när jag kom hem.

Då bokade och förbetalade jag nämligen en hotellnatt för två i Örebro.

Vad var det som var dåligt med det, undrar ni.

Jo, det som var dåligt med det var att det inte alls var i Örebro jag ville bo på hotell.

Efter några oroliga minutrar i telefonköer är nu hotellrum bokat på rätt ställe.

Och det jag hade betalat för rummet i Örebro kommer mig tillgodo när jag ska betala.

Nog för att jag kan göra av med onödigt mycket pengar, men på något så onödigt som ett hotellrum jag inte kommer att bo i har jag inte lust att spendera pengar.

 Tänt var det här

5 thoughts on “Tänd ett ljus

  1. Nilla – Det är ju verkligen det och jag tänker att det kanske borde vara dags att göra det snart igen. Fast gärna i varmare väder nästa gång.🙂

  2. Ljuslyktor kan man verkligen inte ha för många… Min man anser att jag har köpstopp både på det och ljusstakar. Men jag kanske kan ge honom😉

  3. Morelia – Fina du som så lätt ser romantik i mitt liv.❤ Men nej, det är för mig och en av mina bästa vänner, jag skrev ut att det var för två bara för att indikera att det ändå var ganska mycket pengar.🙂
    Åsa – Det tycker jag du ska göra. Varje man behöver egna ljuslyktor och ljusstakar.🙂

Kommentera

