Sleeping My Day Away

I dag har jag den där dagen när det känns mer troligt att man ska dö än att man någonsin ska bli frisk.

Jag överdriver förstås, men usch vilken eländig dag.

Sov dåligt men vaknade av väckarklockan och ägnade en lång stund åt att hosta.

Sedan försökte jag nå en del kollegor för att låta dem veta att jag omöjligt skulle kunna jobba i dag.

Av en fick jag det där ‘…men vi måste ju lämna in det här i dag‘-svaret som man alltid tycks få av någon.

Det är alltid någon som tycker att man ska kunna ta sig samman och jobba trots att man är sjuk.

Och jag tänkte verkligen att jag skulle försöka.

Men det gick bara inte.

Jag har sovit hela dagen.

Kvart i tre hade jag fortfarande inte ätit något, och inte bara för att jag inte hade något hemma utan för att jag vare sig haft ork eller aptit.

Då tog jag iallafall och klädde på mig och gick på darrande ben för att flytta bilen och handla lite.

Det kändes faktiskt skönt att få lite frisk luft och troligen kommer jag att tillfriskna.

Kanske.

 

3 thoughts on “Sleeping My Day Away

  1. Stackare, jag tycker inte att det är okej att säga så när en kollega ringer sig sjuk. Man får faktiskt anta att man inte kan jobba om man säger att det är så!
    Krya på dig, och gå inte för tidigt!!

  2. Anna – Grattis på namnsdagen! Och tack.❤
    I mitt huvud – För sent! Jag har redan varit på jobbet. Jag vet, det var dumt, men vad ska man göra?

Kommentera

