Allt jag behöver

Jag ville verkligen ta till vara på erbjudandet om brunch och shopping i trevligt sällskap.

Vaknade vid sex-tiden och kände mig som döden men ville inte kapitulera för det utan tog en Ipren och en Strepsil och la mig igen, bestämd att vakna frisk och pigg.

Klev upp nio och hoppade in i duschen, tvättade håret, fixade mig och försökte känna mig som en fräsching som skulle bruncha och shoppa.

Men jag fick ge mig och inse att i dag är jag en med feberblanka ögon som myser i soffan under täcket, men tända ljus och Lisa Nilssons dag i Så mycket bättre på TV4 Play.

Allt jag behöver nu är lugn och ro

Jag bävar lite för att inse att jag inte har allt jag behöver och vara tvungen att ändå gå utanför dörren.

Fast då tänker jag att jag ska vara lika kaxig som Mirjam Bryants version av ‘Allt jag behöver‘ och att allt som  jag vill kan jag klara.

4 thoughts on “Allt jag behöver

  1. När man inte orkar är det mkt jobbigt att inte har allt man behöver hemma. Och fixar man inte till sig kan man vara säker på att man möter självaste kungen i affären.

  2. About Alice – Så brukar det ju vara! Men jag var tvungen att släpa mig till affären i dag och mötte inte kungen. Mötte inte ens snygg-grannen så det är väl något att vara tacksam för.😉
    Morelia – Tack.🙂
    I will not keep calm… – Det hoppas jag med! Tack.❤

Kommentera

