Strong enough

Jag känner mig ganska svag i kväll.

Det gjorde jag redan i går kväll faktiskt.

Orsakerna kan vara många, dålig sömn, resor — inklusive läskiga taxifärder — och möjligen en annalkande förkylning.

Både i går kväll och i kväll somnade jag mot min vilja i soffan.

Och jag har ont i halsen och lite snuva och känner mig allmänt ynklig.

Men jag var stark nog att få 528 kg golv buret från gatan och in i lägenheten.

Jag lyfte förstås inte allt golv på en gång och jag hade hjälp, vilket vara en rackarns tur för paketen var så långa att de varken kunde läggas ned eller ställas på höjden i hissen och det krävdes en hel del trixande för att manövrera dem på plats i min lya.

Trots det har jag lyft minst 528 kg i dag.

Så nu unnar jag mig ostkrokar och lite whisky.

Ostkrokarna för att det är gott och whiskyn för att jag hoppas att den gör gott.

Jag har fått ett erbjudande om brunch- och shoppingsällskap i morgon och det vill jag gärna kunna tacka ja till.

3 thoughts on “Strong enough

  1. Åsa – Det hade passat perfekt om jag inte åkt på någon slags förkylning och passar bäst i soffan under täcket.🙂
    I will not keep calm… – Tror du det? Vi får se. Men ett Friskis&Svettismedlemsskap ska det bli iallafall, så fort jag blir frisk.🙂

Kommentera

