When will they ever learn?

Jag tänkte så här:

  1. Jag ska till Köpenhamn och bo borta en natt
  2. Jag orkar inte släpa på något skoombyte
  3. Det är troligen samma typ av väder i Köpenhamn som i Stockholm
  4. Vi ska på Tivoli ikväll > promenera + kyligt = varma och bekväma klädet och skor
  5. Jag ska presentera under mötet i morgon = bekväm kjol blir väl bra och då passar det väl med mina svarta boots
  6. Hur var det nu med de där svarta bootsen; var de supersköna eller var det någon slags kant på insidan av bakkappan i den vänstra skon?
  7. Äh, det var nog inte så farligt med det där, jag orkar inte fundera ut något annat att ha på fötterna.

Så nu sitter jag här med skavsår på vänster häl och inget att byta om till.

Och precis här intill lockar ett stort shoppingcenter.

Men även om jag aldrig tycks lära mig att mina fötter kan vara jättekinkiga även mot välanvända skor om de fått vila från dem ett tag har jag lärt mig att nya skor är en väldigt dålig idé om det ska promeneras en del.

Det blir till att försöka med Compeed och ren och skär envishet för Tivoli tänker jag inte missa.

3 thoughts on “When will they ever learn?

Kommentera

