Beast of burden

Jag håller mig själv kort just nu.

Tvingar mig själv att göra en massa saker som jag annars kanske priotiterat bort i förmån för vila och kanske adventspiff.

Först jobbade jag stenhårt hela dagen.

Jag gjorde verkligen det.

Efter jobbet åkte jag ned på stan på jakt efter allehanda saker som behövs här hemma.

Jag hittade inte allt jag tänkt men jag kom hem med några krokar, nya handtag till byråerna från sovrummet och en hink.

Nu har jag städat badrummet och våttorkat golvet i vardagsrummet.

Så jag känner mig ganska nöjd med mig själv nu.

Även om jag inte lyckades lista ut hur jag får en sån där golvmopp man kan ändra längden på att förbli lång.

Det kändes väldigt smart med en sån modell när det gick hur lätt som helst att få plats med den i städskåpet.

Men mindre så och lite obehagligt när den plötsligt blir kort mitt under själva moppandet.

Nu ska jag fundera på vad jag ska ha på mig i morgon.

Jag vill bara ha mjuka, varma och mysiga kläder nu.

Samtidigt vill jag se lite kontorstjusig ut.

Inte så lätt.

Fast i morgon tvättar jag håret iallafall och nytvättat hår får mig att känna mig lite snyggare.

  

2 thoughts on “Beast of burden

Kommentera

