Hem till Stockholm igen

Hemma igen efter ett toppenbesök i Göteborg.

Lugna, vilsamma tågresor, en god lunch, trevligt sällskap och intressanta konversationer och lite shopping.

Och så middagen…

Middagen var verkligen något alldeles extra.

Vi gick till ett ställe som heter Made in China där vi fick helt fantastisk mat.

Bland annat testade vi kokta jordnötter.

Något som för mig låter jättekonstigt men som åtminstone i den här versionen var galet gott.

Jag skulle gärna gå tillbaka någon fler gång, synd att det ligger så långt bort.

Faktum att det var massor av ställen i de där kvarteren som såg lockande ut.

Och som avslutning gick vi till ett magiskt mysigt ställe där vi kunde sitta i en skön soffa, dricka kaffe och äta dekadenta bakverk.

En helt perfekt kväll.

Men nu är jag hemma i Stockholm igen och har haft en helt annan slags kväll.

Jag har tvättat kläder, skurat utsidan av kakelugnen, satt upp en gardinstång och hängt upp gardiner och satt den rengjorda taklampan på plats.

Jag känner mig riktigt präktig faktiskt.

Eller skulle ha gjort om jag inte mumsat i mig ett par lussekatter också.

Men det är ju första advent trots allt så det får väl vara ok.


4 thoughts on “Hem till Stockholm igen

  1. I will not keep calm… – Vi saknade dig ändå! Och ja, fast det här med städning och tvättning blir ju baske mig aldrig klart. Det måste göras om och om och om igen.😉

Kommentera

