Think!

Jag är möjligen tröttast i världen just nu.

Har jag skrivit det förut?

Jag minns inte.

Jag är så trött.

Det här med att kliva upp halv sex tar knäcken på mig.

Någon gång framåt fem-tiden på kvällen är jag så trött att jag knappt kan hålla mig vaken.

Men det gör jag, håller mig vaken alltså, i någon slags fåfäng önskan att somna tidigt så att jag ska vara pigg halv sex på morgonen när jag måste upp.

Fast så blir det inte.

Tar jag mig förbi den där trötthetspuckeln kan jag sedan inte somna förrän i vanlig tid, vilket är alldeles för sent för en som ska upp halv sex.

Eller iallafall för mig när jag ska upp så tidigt.

Dessutom är det ju så mycket att tänka på när man renoverar.

Målaren är snart färdig i sovrummen nu.

Även om jag inte tänker ställa tillbaka möblerna eftersom jag vill lägga golv därinne först så ska ju kontakter och eluttag sättas tillbaka.

Så i eftermiddags efter jobbet gick jag till en elaffär och köpte nya sådana, svarta som ser lite gammaldags ut.

Det var bara det att tydligen köpte jag såna som kräver att själva elen sitter liksom inne i elen.

Och eftersom min lägenhet är så gammal sitter min el mestadels utanpå väggen.

Dessutom säger målaren att det inte alls är att ‘bara sätta dit dem där de gamla satt‘ som jag trodde.

Ja, ja.

Det där får jag försöka lösa i morgon.

Nu ska jag göra mig en kaffe.

Jag vet att jag inte borde, men även om jag vill somna tidigt kan ju inte gå och lägga mig så här tidigt.

Då vaknar jag bara vid 1-tiden och är klarvaken och likt förbaskat trött när jag borde stiga upp.

Hur har ni haft det i dag?

5 thoughts on “Think!

  1. Varför kan inte allt bara flyta och funka och vara lätt? Varför måste allt, även till synes lätta grejer, vara svårt? Det funderar jag ofta över.

  2. Jag avskyr när saker som jag hade tänkt skulle vara lätta inte är det. När det strular och man måste ringa samtal och göra om. Då får jag ett bryt och vill gärna slänga saker i väggen.

    Men på lördag så ses vi. Bara det är värt att inte slänga strulsaker i väggen!

  3. ja, varför ska det vara så krångligt. men jag har blivit lite rutinerat efter att ha byggt eller renoverat tre hus och en lägenhet. man måste ha koll på allt, till den minsta lilla skruv. och så kan man flyga till månen, typ… tur att internet finns och man kan googla det mesta. lycka till iallafall. hoppas du får dom snygga kontakterna du vill ha.

Kommentera

