The Logical Song

Lägg fram kläder kvällen innan, sa ni.

Det kommer att bli toppen, så bra kommer det bli att det blir en ny vana, sa ni.

Det lät logiskt och bra, tyckte jag, så det gjorde jag.

Och höll ändå på och bytte topp för typ sjätte gången minuterna innan målaren skulle kliva in genom dörren.

Dessutom glömde ni att säga att jag borde kolla någon väderleksprognos innan jag valde kläder.

Jag valde nämligen en kofta som passade till de minusgrader vi hade i går men som är lite för varm för dagens temperatur.

Så det blir troligen ingen ny vana, även om jag fortfarande håller med om att i teorin är det ju genialiskt att ha kläderna valda och redo på morgonen.

  

3 thoughts on “The Logical Song

  1. Jag har försökt plocka fram kläder kvällen innan – det funkar inte för mig… jag vet ju inte vad jag vill ha på mig i morgon… det får ta sin lilla tid på morgonen, det får det…

  2. Detta liv vi lever..?
    Tur att sköna snälla koftor finns!

    Nu ser jag att min wordpress-profil behöver ändras. Fru Fransson ska bytas ut till ”Anna lever i dag”

  3. Åsa – I morse tog jag faktiskt på mig det jag hade tänkt ut i går kväll. Fast jag hade ju tänkt ut ett mycket säkert kort också.🙂
    Anna – Jag hade faktiskt en snäll kofta i dag! Och heja dig som bygger dig en helt ny identitet nu. Kram.

Kommentera

