The Lions Sleep Tonight

I djungeln sov kanske lejonen i natt.

Men i soffan på Tomtebogatan sov det här lejonet knappt en blund.

Det var inte soffans fel.

Det var bilens fel.

Jag blir alldeles trött, fast tydligen klarvaken, av att fundera på hur tusan jag ska lösa det här med bilen.

Bilar går i min mening in under begreppet teknik och ska bara fungera.

Teknik som inte fungerar vill jag ju helst bara kasta ut från balkongen och köpa nytt.

Men jag har nog inte råd att köpa en ny bil.

Och att få upp den till balkongen blir ju ganska svårt.

Speciellt med tanke på att jag just nu inte kan få den att flytta sig någonstans överhuvudtaget.

Så det blir väl till att ringa bärgare.

Men jag vill inte, jag har inte tid, jag orkar inte, jag är nog inte äldre än typ 5 mentalt…

Det hjälper faktiskt inte heller att inte ha fått sova.

Inte alls hjälper det.

Kommentera

