Baby, It’s Cold Outside

Nu är det verkligen kallt!

Inte ‘mitt i vintern’-jättekallt, men den där första känningen av vinterkyla som på något vis är kallast av all kyla.

Men det är inte bara därför det är myströja på i dag.

Det är lite jobbigt att vara tvungen att inse vilken utpräglad vanemänniska jag tydligen är.

Mina morgonrutiner har ju helt ställts på sin ände när ingenting längre finns där det borde finnas.

All min energi går till det som tidigare gjordes med ryggmärgen, plocka fram underkläder och strumpor med mera, så ingen finns kvar till att välja de synliga delarna av klädseln.

Planen är att hädanefter välja kläder kvällen före.

Både på grund av detta och eftersom målaren hotar att dyka upp redan vid sju på morgnarna.

Sova i soffan, med alla mina saker omkring mig huller om buller och stiga upp före 06:00 varje morgon…

Det kommer att bli en tuff vecka!

  

PS Jag älskar den där tröjan men den är inte direkt slankande och så sticks den. Det är ju helt fel. Tröjor man älskar borde vara skönast i världen och få en att se ut som en fotomodell.

2 thoughts on “Baby, It’s Cold Outside

Kommentera

