Blue Suede Shoes

Nu har jag ju inga blå mockaskor men väl några svarta.

I går efter jobbet tog jag på mig just ett par svarta mockaskor och promenerade i väg på en after work men två fina vänner.

Vi träffades på Urban Deli på Sveavägen; skön stämning och god mat – rekommenderas.

Därefter vandrade vi vidare till Metropol Palais där vi gick upp för trappan och placerade oss i deras fantastiska bar.

Det är som att sitta i någon fin dams salong från 20 – 50-talet, mysigt, lite murrigt och fullt av saker att titta på, rekommenderar absolut baren, var mindre imponerad av restaurangen när vi var där men det var ju ett tag sedan.

När vi ansåg att det var dags för små hårt arbetande tanter att göra kväll promenerade jag sedan hem till mig själv.

Och därmed kommer vi till själva poängen med denna saga:

Om man promenerar mycket i sina högklackade svarta mockaskor kan man både få skavsår på ovansidan av tårna och ägna natten åt att brottas med kramp i benen på ett flertal olika ställen.

Jag är säker på att ni ville veta detta, det är en viktig lärodom.

Om ni ska ut på barrunda: Ta på er vandrarkängor.

Eller typ något lite mer promenadvänligt än de skor jag valde.

Men håll med om att de är snygga!

Tänk vad man kan hitta i klädkammaren om man bara letar.

  

5 thoughts on “Blue Suede Shoes

  1. Så fina skor är det straffbart att gömma och glömma. Jag har röda mocka mockasiner – de är de skönaste skor man kan ha 👣

Kommentera

