It’s Not Unusual

Det är kallt nu.

På många sätt.

Temperaturen nere på nollan och isande vindar blåser i politiken och i media, även de så kallat sociala.

Och ibland blir det i de senare konflikt mellan dem som vill föra en seriös debatt och dem som vill vara populistiska, lägga upp ‘coola’ bilder och tuffa påståenden.

Att inför världen — och kanske viktigare inför sina polare — inte få ‘Likes’ och glada hejarop utan bli avslöjad som om inte korkad åtminstone oinformerad och ogenomtänkt tas sällan emot med glädje och tacksamhet.

Och har vi otur leder de elaka kommetarer som då kan följa till att de som slutar göra sina röster hörda är just dem som vi borde lyssna till.

Själv avhåller jag mig i mesta mån från att försöka föra en seriös debatt i sociala media.

Dels är det knepigt att hitta rätt tonläge i skrift, dels måste jag ju alltid noga ifrågasätta mig själv så att det inte visar sig att det är jag som bara gör känslomässigt och inte faktabaserade uttalanden.

Och där brukar jag fastna.

Men jag läser noga och försöker åtminstone trycka gilla för att uppmuntra dem som försöker föra genomtänkta och kloka resonemang.

Det är inte ovanligt att jag hittar såna inlägg när jag läser till exempel Facebook eftersom jag har så många kloka vänner.

Så många gilla blir det.

Inte så mycket gilla på dagens kläder dock, det är bara favoriter i repris (på repris på repris på repris…).

Jag var trött i morse nämligen, det blev sent i går kväll på grund av flera turer till återvinningsstationen och röjande i sovrummen.

Hoppet finns att jag hinner tömma dem innan målaren kommer på måndag.

  

Kommentera

