The Joker

Ni vet det här med att tiden läker alla sår, troligen är det ändå så.

Jag känner mig lite lättare i själen nu på något sätt.

Fokuserar på renoveringen, familj och vänner och på att ha kul.

Inte så att jag är färdigläkt, det pågår fortfarande inre dialoger av följande slag:

Jag 1: Jag känner mig fortfarande lite tveksam till att kombinera det där kaklet med den där bänkskivan.

Jag 2: Mmmm.

Jag 1: Hallå? Nu tänker du på något annat. Du tänker på honom igen, eller hur?

Jag 2: Ja, jo, jag gör väl det.

Jag 1: Du skulle ju sluta med det. Han är ju helt enkelt inte intresserad av dig.

Jag 2: Jag tror visst att han är intresserad av mig.

Jag 1: Jo, lite kanske. Men definitivt inte på rätt sätt.

Jag 2: Men vaaaaarföööör är han inte det? Jag är ju perfekt för honom!

Jag 1: Vad baserar du det på? Han tycker ju uppenbarligen inte det. Du tänker väl bara så för att du tycker att han är perfekt.

Jag 2: Det gör jag väl inte. Han är väl inte alls perfekt.

Jag 1: Inte?

Jag 2: Nej. Jag menar tänk bara på hur han brukar göra så där, att han är så jätteintresserad av sånt där och att han ibland uttrycker sig på det där sättet.

Jag 1: Äh, lägg av. Du älskar att han är sån.

Jag 2: Nu, ja! Men jag är säker på att jag skulle bli jätteirriterad och less på det efter ett tag.

Jag 1: Vem är det du försöker lura?

Jag 2: Efter några år? I längden måste det väl vara irriterande ändå?

Jag 1: *Himlar med ögonen

Jag 2: *Räcker ut tungan*

Jag 1: Det är inte jag som är omogen, det är du som är en bajskorv.

Jag 2: Ok. Kul. Jag fattar.

Jag 1: Ok.

Jag 2: Så det där kaklet… Det skulle jag inte ledsna på. Det är verkligen perfekt. För mig.

Jag 1: Mmm. Jag är inte lika säker…

4 thoughts on “The Joker

  1. Det är nog så. Hoppas jag, att tiden läker alla sår men det behöver ju inte betyda att man inte tänker på det lika ofta, inte lika smärtsamt, inte lika olustigt. Och att det går att fokusera på något annat. Också! Här är det innerdörrar……..

Kommentera

