China Girl

Vissa morgnar alltså, de borde man få hoppa över.

Jag vaknade redan vid halv fyra i morse, troligen av att trapphuset mitt emot lyste som en fyr.

Tydligen har någon sett till att samtliga lampor där nu fungerade och var utbytta till typ 1000 watt eller så.

Sedan lyckades jag visserligen somna om men jag tror att jag hamnade lite snett där och då.

För sedan kunde jag inte knäppa bh:n (jodå, jag lyckades så småningom, jag går inte och dinglar fritt på jobbet), satte på mig ett linne som jag egentligen visste skulle irritera livet av mig, blev megairriterad av nämnda linne och bytte till ett annat, öppnade en nyköpt burk kvarg, tyckte att den var suspekt rinnig, provsmakade, velade, slängde alltihopa och åt mina blåbär med lättmjölk, gick hela vägen upp i backen på min gata på jakt efter min bil innan jag kom ihåg att jag parkerat den nere på Rörstrandsgatan…

Men till slut kom jag fram till kontoret i alla fall.

I god tid för det möte som gjort att jag inte gav upp alltihopa redan vid bh-debaklet.

Och nu känns det väl som om dagen kommit på rätt spår igen.

Även om jag har blandade känslor för mitt hår idag.

Älskar min fina hårpinne som jag fått av Johanna och som får mig att känna mig som en China Girl.

Men ogillar luggen som inte alls gör som jag vill.

  

3 thoughts on “China Girl

  1. Johanna – Tack. Jag planerade hela klädseln efter pinnen igår.🙂
    I will not keep calm… – Bowie mår man ju inte illa av att tänka på, massor med bra musik och en snygg och spännande person. Men Kiss?😉

Kommentera

