Ever Fallen In Love (With Someone You Shouldn’t’ve)

I morse gjorde jag ett test och fick veta att av Astrid Lindgrens karaktärer så är jag Ronja Rövardotter.

Det skulle vara lätt att tro att det berodde på håret, men så var det inte.

I stället var den kommentar jag fick så prick på att jag fortfarande ler när jag tänker på den:


För övrigt är det soligt och fint här i dag men jag var ändå på myströjehumör i morse.

Det är den tiden nu; mörkret på eftermiddagar och kvällar slukar mig och jag vill bara tända ljus, ha mjuka, sköna tröjor och gömma mig under en filt i soffan.

I brist på annat mys alltså.

Och jag åker förstås till jobbet, hyran måste betalas.

Liksom renoveringen som plötsligt framskrider oroväckande snabbt.

Kanske blir det byggnation av kök redan vecka 3.

Det låter långt bort men när jag börjar fundera på allt som måste göras först är det inte alls mycket tid kvar.

3 thoughts on “Ever Fallen In Love (With Someone You Shouldn’t’ve)

  1. roligt med testet, jag gjorde den också nu.
    köksrenovering på gång hos dig också. jag ska också renovera köket, i februari. men endast en light-version. vi visar väl upp dom på bloggen sen, eller…

  2. Jag älskar tester! Jag blev Pippi – tydligen är jag stenrik och det kommer att gå bra för mig. Känns skönt. Jag gjorde fler tester och jag är inte psykopat vilket verkligen gläder mig! I O.C är jag Marissa. Jag har inte sett serien men det stämmer iaf att jag har en del problem men är en awesome vän. Måste se om det finns fler roligt🙂

  3. Bella – Vad kul! Och det är klart att vi måste visa det i bloggen, både före- och efterbilder.🙂
    Linda – Jag brukar göra alla tester som verkar lite småroliga eller tokiga, men jag vägrar göra det där som ska tala om när man ska dö. Fy vad läskigt.🙂

Kommentera

