Wicked Game

Fredagen den 13:e.

Än så länge inga större katastrofer, bara en lite bråkig mage.

Faktum är att jag var inställd på att ha fått p-böter eftersom jag inte kom på att det var dags att förnya betalningen i appen förrän lite över en timme för sent i går.

Men jag möttes inte av någon irriterande gul lapp på rutan i morse så det kändes skönt.

Att det är fredag är också skönt, datumet till trots, och jag har valt bekväma kläder.

Det finns faktiskt strumpbyxor som sitter bra, iallafall om man går upp till 50 denier, och vissa klänningar får det att kännas som om man går omkring i nattlinne.

Förhoppningsvis ser det dock inte ut som om jag gör det, i går hade jag och en norsk kollega workshop hemma hos mig men i dag är jag på kontoret.

Det är alla cheferna också för de har någon slags utbildning och inför cheferna vill man ju gärna se lite professionell ut och inte som om man precis hoppat ur sängen.

Och hur ska hon knyta ihop det här med låttiteln, undrar ni nu.

Ja, jag skulle väl kunna skriva lite om de spel, i vissa fall elaka, som pågår på chefsnivå i arbetslivet.

Men jag vill ju inte antyda att det skulle pågå sånt på min arbetsplats, här är vi alla änglar.

Så jag nöjer mig med att påpeka att mina naglar är nedklippta och nymålade i färgen Wicked från Essie.

Låten är ju dessutom väldigt bra och videon svart-vit precis som dagens klädsel.
  

2 thoughts on “Wicked Game

  1. I will not keep calm… – Lovely, var ordet, sa Bull.🙂 Jag känner fortfarande att den är lite väl avslöjande, den randiga. Men jag övar på att inte bry mig.

Kommentera

