You ain’t seen nothing yet

En stressig men bra dag.

Upp tidigt och i väg till Ikea Kungens Kurva.

Så tidigt att allting var bommat och stängt, till och med parkeringen.

Men en trevlig människa kom och släppte in mig och sedan planerade vi kök i två timmar.

Jag tror att det kommer att bli bra även om jag är osäker på några detaljer.

Nu har jag iallafall en bra början och tid bokad för så kallad förbesiktning.

Det verkar som om jag faktiskt kommer att genomföra den här renoveringen.

Efter Ikeabesöket hamnade dagen lite på sniskan på grund av i princip stillastående köer på Essingeleden.

Så småningom tog jag mig trots allt till Täby och försökte komma i kapp mitt senarelagda tidsschema.

Det gick ganska bra och jag hann i princip allt jag tänkt.

Som grädde på moset hittade jag en bra parkeringsplats direkt när jag kom hem och hade en lång — och trevlig, vilken bonus — pratstund med målaren.

Dags att börja ta ‘Före-bilder’ här hemma för nu börjar det hända saker.

Som jag förstås kommer att dela med mig av här i bloggen.

Men än så länge får ni nöja er med bilder på hur jag såg ut i dag.

Inget märkvärdigt men precis den typ av bekväma klädsel jag gillar så här till hösten.

  

3 thoughts on “You ain’t seen nothing yet

  1. Att vara igång med renoveringsplanering – kul! Och mycket att ta ställning till. Vi skall oxå in i det, nya lyan skall få en avdamning innan vi flyttar in. Spännande spännande

Kommentera

