Smile

En dag som började med regn och en ovilja att kliva ur sängen.

Men är det höststädningsdag i bostadsrättföreningen och man sitter i styrelsen är det bara att ta sig samman och pallra sig upp.

Städningen, som jag ägnade mestadels åt att skrapa bort mossa och gräs mellan kullerstenar och annan stenläggning, gick förhållandevis snabbt och smidigt.

Trots det var jag rejält genomfrusen efteråt och tillbringade eftermiddagen under en filt.

Tills det var dags att bege mig till Engelen i Gamla Stan för att fira Fars Dag med mamma och pappa.

Där åt vi gott och lyssnade på skön musik framförd av fantastiske Claes Janson.

Bland annat sjöng han en av de vackraste låtar jag vet; Smile av Charlie Chaplin.

Och det får bli en passande godnattvisa för i dag.

I morgon är det äntligen måndag igen.

Är jag konstig som faktiskt ser fram emot vardagarna?

Kommentera

