När kärleken tar slut

Det var ju typiskt att Lisa Nilsson just i kväll skulle framföra en låt med en text som gick in som ett spjut i hjärtat.

I kväll när jag av olika anledningar känner mig lite extra bräcklig.

Bland annat för att det naturligtvis väckte en del bitterljuva tankar att träffa mannen från förr.

Jag kan fundera på och tycka att det kan vara lite onödigt smärtsamt att det ska komma in människor i ens liv, ta sig in ens hjärta och väcka känslor och drömmar, när de ändå inte är menade för en.

Men ibland så kan jag tänka att varje människa som kommer in i ens liv gör det för att lära en något. Kanske för att hela tiden höja ribban för ens förväntningar.

Trots det gör det ju alltid ont när jag blir tvungen att inse att det är dags att släppa och för min egen del kan jag säga att kärleken aldrig tar slut.

Men tyvärr händer det ju att kärleken, speciellt om den är ensidig, inte räcker för att skapa en fungerande relation.

6 thoughts on “När kärleken tar slut

  1. jag lyssnade på lisa nilsson sång. och så är det, en har bara sig själv när en ska komma upp till ytan och leva vidare efter en kris. visst kan ens vänner hålla en i handen och försöka distrahera en så att en inte ältar det förgångna och blir bitter. men till slut har en bara sig själv. det finns inget som jag kan säga för att du ska må bättre. jag kan bara hoppas att det hjärtsorgen mildras med tiden. ungefär som min sorg efter min lille pojke. det hoppas jag. allt gott till dig!

  2. Bella – Jag har förstått att du bär på en stor sorg men jag visste inte vad den berodde på. Det måste vara en av de svåraste sorgerna att leva med, att förlora ett barn.❤

  3. Det ÄR jobbigt. Det är svinjobbigt och de flesta ( kan jag till och med säga alla?) har gått igenom sådana här saker.Man får tillåta sig själv att bli ledsen och sorgsen bara man inte stannar i det.❤

  4. About Alice – För en prestationsinriktad person som mig är det bara så svårt med sånt som man inte kan åstadkomma av egen kraft utan som liksom bara måste hända. Men jag ska försöka ha tålamod och bibehållet hopp att det kommer att hända även mig.❤

  5. Så kloka ord, känner igen mig.
    Detta ska jag klippa ut och tejp fast på badrumsspegeln!: ”Men ibland så kan jag tänka att varje människa som kommer in i ens liv gör det för att lära en något. Kanske för att hela tiden höja ribban för ens förväntningar.”

    Kram på dig, min kloka vän!

Kommentera

