If I Could Turn Back Time

Jag är nog egentligen mycket för att leva här och nu.

Ser inte vitsen med att se bakåt och kanske ångra beslut som ändå inte går att ändra.

Och är alldeles för otålig — jag vill ha allt och jag vill ha det NU — för att sätta mitt liv på vänt för något som (kanske) ska hända i framtiden.

Men i går gjorde jag en riktig nostalgitripp, tillbaka till Linköping och tillbaka till 80-talet.

En kompis från den tiden hade dragit ihop ett gammalt kompisgäng med anledning av en Lustans Lakejerspelning.

Nu var det ju egentligen Johan Kinde även om vi fick höra några Lustanslåtar också, om än i nya versioner.

Men framförallt blev det en riktigt rolig fredag som började, för mig, med att jag fick tillbringa en stund med min syster.

Sedan en bilresa med trevligt sällskap, inköp av den perfekta partyväskan, middag och sammanstrålning med nya och gamla bekantskaper, en bra konsert, efterfest på ett hotellrum, uppfriskande promenad till mitt eget hotell och nyss hotellfrukost.

Det enda som saknades för att göra tidsresan och kvällen total hade väl varit ett ragg.

Mannen från förr var ju med och visst fanns det stunder då jag ville försöka hångla upp honom.

Men jag behärskade mig, för det har vi väl bevisat nu att vi ändå inte är något för varandra.

Och jag är nöjd ändå, mycket nöjd till och med.

Om jag kunde vrida tillbaka klockan skulle det nog bli till 80-talet, det var mycket som var kul då och musiken var riktigt bra.

  

Kommentera

