Start me up!

En typisk morgon.

Jag stänger av den första väckarklockan (min privata mobiltelefon) när den ringer och gosar in mig i täcket igen.

När den andra väckarklockan (jobbmobilen, för nu är det allvar) ringer tänder jag lampan och sätter mig upp i sängen.

Där blir jag sittande, och tänker på livet, kärleken och jobbet — kanske mest på jobbet, det kan ju hända att jag kollade mailen och kalendern när jag ändå hade jobbmobilen i handen — i upp till en halvtimme.

Sedan blir det stressigt förstås; duscha, sminka mig, äta frukost och klä på mig.

Kläderna på underkroppen åker snabbt på och bh och ett linne.

Men sedan tar det stopp.

Jag stirrar in i klädkammaren, provar en fyra – fem olika kombinationer på överkroppen men inget känns rätt.

Till slut fegar jag och kör en oskadlig svart t-shirt och en ljusrosa kofta som egentligen är för stor nu så jag är inte så rädd om den.

För i eftermiddag ska den långa luggen tuktas och ny spännande hårfärg introduceras.

Som vanligt lär det väl inte synas så himla mycket, men jag kommer att märka det och det är ju det viktigaste.

 Här hittar ni en sprattlig önskan om igångsättning.

4 thoughts on “Start me up!

  1. I will not keep calm… – Jag har försökt det där ibland. Men så ser det ändå aldrig ut i verkligheten som jag tänkte i huvudet och jag måste ändå prova en massa nya saker.😉 Fast det är klart; vissa dagar klickar allt på en gång. Fler vissa dagar åt folket!

Kommentera

