Paint It Black

Nu händer det saker minsann.

Köket är uppmätt, provplattor av klinkers är beställda och en målare är vidtalad.

Nästa steg är:

  • Boka tid för köksplanering på Ikea. Inte så lätt som man skulle kunna tro att hitta en tid till det.
  • Beställa golv och ordna någon som kan lägga dessa.
  • Röja sovrummen så att målaren kommer åt att måla i slutet av november.

Det känns skönt men också lite läskigt att faktiskt börja ta konkreta beslut i det här renoveringsprojektet.

Vem visste att jag kunde vara en sån velpotta?

Men det är ju ganska mycket pengar vi pratar om så jag vill ogärna ta fel beslut.

Vare sig vad gäller golv, kakel eller väggfärg.

Svart blir det inte.

Inte någonstans, inte ens dörren.

Men ganska mycket grått.

Och beige.

Det låter inte så kul kanske men jag lovar roligare färger på möbler och inredningsdetaljer.

5 thoughts on “Paint It Black

  1. I will not keep calm… – Det har börjat smyga sig in lite rosa, framförallt i köket, på grund av att folk fått för sig att jag vill ha rosa överallt och hela tiden och ger mig rosa presenter. Men i heminredningen har jag egentligen inte rosa utan där är accentfärgen rött.🙂

  2. Bra där. Vi började rita köket i maj. Sen skulle vi ”bara” bestämma oss för vitvaror så vi hade rätt mått på allting. Har vi hunnit det? Nej. Så vi fortsätter att bo med vårt sönderfallande ett tag till😦. Men en vacker dag…

  3. Jag tycker också att det är läskigt med renovering, mest för att jag saknar den där genen som gör så att man kan föreställa sig hur slutresultatet kommer att bli. Där måste jag be andra om hjälp.

  4. Tant Augusta – Ibland när jag tänker på allt som måste göras, hur stökigt det kommer att bli och den tid det kommer att ta får jag kalla fötter och vill strunta i alltihopa. Men nu ska jag framhärda! Om andra klarar det så ska jag också klara det. Och rätt som det är infaller en vacker dag för er också.🙂
    Tess – Jag har en vision men ibland när jag liksom inte hittar det som jag har i huvudet eller när andra framför sina åsikter börjar jag tvivla. Men nu tänker jag att jag måste köra på det som funnits i mitt huvud så länge, rätt eller fel. Gör jag det som jag tänkt kan jag iallafall bara skylla på mig själv.😉

Kommentera

